ارائه ی نمونه سوال از دروس پایه پنجم وششم

سایت کانون (قلم چی) اقدام به برگزاری آزمونک های  روزانه آنلاین برای دانش آموزان مقاطع مختلف نموده است. دانش آموزان عزیز ششمی برای شرکت در آزمون روی لینک زیر کلیک کنید

فقط یادتون باشه قبل از شرکت درآزمون باید درسایت ثبت نام کنید.

ورود به صفحه ی آزمون سایت کانون

+ نوشته شده در  چهارشنبه سیزدهم فروردین 1393ساعت 14:5  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

آزمون تستی تیز هوشان ششم ابتدایی 

 

آزموممممن ممتیز هوشان ششم ابتدایی

+ نوشته شده در  جمعه نهم فروردین 1392ساعت 9:26  توسط گیتی محمدبیگلو  | 


+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هشتم دی 1391ساعت 6:56  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

در این پست سعی کردیم تمام سوالات رو یکجا در اختیار عزیزان قرار بدیم. برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

سوالات شامل دروس (ریاضی - علوم -هدیه های آسمانی و فارسی ششم میشه)


ادامه مطلب |  


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه بیست و دوم دی 1391ساعت 7:17  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

شرکت در آزمون های آنلاین معلم ششم

+ نوشته شده در  سه شنبه دوازدهم دی 1391ساعت 8:37  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

آزمون های تستی ازدروس :منبع:http://hamyarsix.blogfa.com

ریاضی - علوم - فارسی - احتماعی وهدیه های آسمان


+ نوشته شده در  جمعه هشتم دی 1391ساعت 5:5  توسط گیتی محمدبیگلو  | 


آزمون آبان ازکلیه ی دروس ششم ( موسسه قلم چی )

                          اینــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید .




ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه هفدهم آذر 1391ساعت 16:25  توسط گیتی محمدبیگلو  | 


روش بدیعه پردازی(نو آفرینی) در بیشتر دروس کاربرد زیادی دارد اما در کشور ما این روش در درس انشاء اهمیت بیشتری دارد این روش قوه ی خلاقیت دانش آموزان را افزایش می دهد،وبه تولید ایده های جدید و درک نحوه ی ارتباط بین مفاهیم را باعث می شود.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه هفدهم آذر 1391ساعت 15:36  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

درس علوم

1.     استفاده از ابزارها و وسایل آموزشی در یادگیری اکتشافی دانش آموز حائز اهمیت است.

2.     تصاویر و سوالات متن درس ها بسیار مهم است؛ سوالات متن درس ها طوری طراحی شده است که تفکر و چراهای واگرا را در ذهن فراگیران متبادر می سازد ، لذا بیان معلم در کلاس درس بایستی این نگرش و دید را در دانش آموز به چالش بکشاند.

3.     ارتباط دادن درس علوم با طبیعت و بحث خداشناسی آن ( برای این منظور استفاده از فیلم های آموزشی مناسب و نمایش آن در کلاس درس متناسب با موضوع درس توصیه می گردد.)

4.     آمادگی دانش آموزان در برخورد با طبیعت و برخی از بحران های حاصل از دست بردن انسان در طبیعت و مصرف بی رویه و آشنایی با راهکارهای حلّ آن. ( می توان در کلاس درس مباحث اساسی و گفتگو های فی مابین – معلم و دانش آموز – صورت داد. )

5.     مطالعه ی کتاب راهنمای معلم این درس برای معلمان موثّر و ضروری است .

6.     مطالعه ی جنبی این درس بسیار مهم است لذا معلمین بایستی حتما در این خصوص همّت داشته باشند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه چهارم مرداد 1391ساعت 19:53  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

می دانید اولین جمله ای که ما دراول دبستان یاد می گیریم چیه؟...

بابا آب داد بابا نان داد

می دانید اولین جمله ای که انگلیسها در اول دبستان یاد می گیرند چیه؟
.
من می توانم بخوانم و بنویسم


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه پانزدهم خرداد 1391ساعت 14:54  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

امتحان می گرفت : اما انتقام نمی گرفت

                                  درس می داد : اما زجر نمی داد .

تکلیف می کرد : اما تهدید نمی کرد .

                                  تحسین می کرد : اما تملق نمی گفت .

وعده می داد : اما منتظر نمی گذاشت .

                                  حرف می زد : اما حراف نبود .

بله می گفت : اما فراموش نمی کرد .

                                   نه می گفت : اما هرگز نمی گفت .

قاطعیت داشت : اما لجاجت نمی کرد .

                                   با صراحت بود : اما گستاخ نبود .

+ نوشته شده در  شنبه سی ام اردیبهشت 1391ساعت 3:48  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

1-    کدام واژه ازگزینه های زیر فارسی است؟

آ) سئوال  ب)  تمبر               ج)  پاسخ                 د)  آدرس 

2- حروف کدام یک از کلمه های  زیر ,به ترتیب حروف الفباست؟

آ)  اسیر              ب) تدریس                 ج)  ابزار                       د)  درشکه 

3- کدام گزینه درلغت نامه قبل ازسه لغت دیگر می آید؟

آ)  دانش آموز       ب) دانشجو        ج)  دانشمند           د)  دانشگاه 

4- کلمه ی«محکوم»درفرهنگ لغت بعدازکدام لغت می آید؟

آ)  مرسوم                            ب) مناسبت      ج)  متروک                          د)  مدرسه 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه سیزدهم بهمن 1390ساعت 7:20  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

درس ۱۰داستان یک بیمارستان

در جمله (پزشک با خونسردی......)مقصود از خونسردی کنایه  از بردباری-متانت و ارامش است . کنایه به معنی پوشیده سخن گفتن درباره امری است . کنایه دریافت معنی از طریق استدلال است . وسبب درنگ خواننده می شود وذهن او را به تلاش وا می دارد.

به جمله ی (از تعجب شاخ در اورددند )توجه کنید به چنین نوشته ای اغراق می گویند .که سبب زیبایی و تخیلی شدن شعر یا نوشته می شود.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه هفدهم آذر 1390ساعت 7:28  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

گذار از گذاشتن و گزار یعنی ادا کردن


پس خدمتگزار و سپاسگزار درست است. غلط ننویسیم!



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه سیزدهم آذر 1390ساعت 1:19  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

تعريف

واژه مصوب

ضبط فارسي

ويژگي امتحان چندگزينه‌اي 

آزمونه‌اي 

تستي 

نام تجارتي نوعي دستگاه براي برقراري ارتباط داخلي در يك ساختمان 

آوابَر 

آيفون 

نام تجارتي نوعي دربازكن برقي كه در فارسي اسم عام شده است 

دربازكن 

اف‌اف 

مبلغي كه براي اشتراك استفاده از آب و برق و مطبوعات و ... پرداخت مي‌شود 

حق اشتراك 

آبونمان 

دفتري كه مجموعه‌هاي عكس يا تمبر يا سكه يا نوار يا ... در آن نگهداري مي‌شود 

جُنگ 

آلبوم 

كسي كه كاري را از روي علاقه انجام مي‌دهد و شغل اصلي او نيست 

غيرحرفه‌اي 

آماتور 

واحد مستقلي در يك ساختمان 

كاشانه 

آپارتمان 

محفظه‌اي شيشه‌اي كه در آن جانوران و گياهان آبزي را نگهداري مي‌كنند 

آبزي‌دان 

آكواريوم 

محل ضبط اسناد و تصاوير و نامه‌ها و پرونده‌ها و ... 

بايگاني 

آرشيو 

نشان ويژه دولت يا مؤسسه يا نهاد ... 

نشانه 

آرم 

اتاقكي براي بالا و پايين بردن انسان 

آسان‌بر 

آسانسور 1 

ا


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم شهریور 1390ساعت 9:28  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

 هدف از گنجاندن درس آزاد درفارسي بخوانيم وبنويسيم مقطع ابتدايي، ارزش گذاري برآداب ورسوم محل زندگي دانش آموزان،تقويت اعتماد به نفس دانش آموزان ،تقويت ابتكار، خلاقيت و روحيه ي نويسندگي در دانش آموزان ودر نهايت زمينه سازي براي تمركز زدايي از تأليف كتب درسي مي باشد.

بايد موضوع درس آزاد به موضوع فصلي كه درس آزاد درآن قرار دارد ارتباط داشته باشد كه مي توان به كمك نمودار خورشيدي در كلاس همراه دانش آموزان آن را تعيين كردو بعد از اينكه موضوع درس آزادتعيين شد ،به مدت دو روزبه دانش آموزان اجازه دهيم تا بصورت شفاهي در باره ي آن تحقيق كنند.

در نهايت در كلاس با روش بارش مغزي درس را تدوين مي كنيم  بطوري كه ابتدادانش آموزان هرجمله اي كه درباره ي موضوع درس، به نظرشان رسيد بيان كرده ويك  نفر،آن ها رادر تابلومي نويسد. وبعداز نوشتن نظر همه ي دانش آموزان ، جملات نا مربوط و تكراري حذف وبقيه جملات  مرتّب سازي،پاراگراف بندي،علامت گذاري وبعد از آن دانش آموزان متن آماده را دركتاب  بخوانيم درج  مي كنندوفعّاليّت هاي بعداز متن اصلي درس،  كتاب بخوانيم و بنويسيم نيز مثل ساير دروس تنظيم گردد.

درخاتمه دانش آموزان مي توانند اسم خود رانيز در ابتداي كتاب، جزء مؤلفين كتاب درج كنند.

+ نوشته شده در  شنبه دوازدهم شهریور 1390ساعت 9:56  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

دانستن اطلاعات اولیه

کسب اطلاعات اولیه باعث ایجاد کشش بیشتر برای یادگیری آن درس خواهد شد در نتیجه تمرکز بهتری

در آن بدست خواهید آورد.

* اطلاعات اولیه چگونه باشند ؟


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و ششم اردیبهشت 1390ساعت 22:7  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

الهی،يكتاي بي همتايی،بر همه

چيزبينايی،در همه حال دانايی.

الهی،عنايت تو كوه است وفضل تو

دريا.كوه كي فرسود و دريا كی كاست؟


فرستنده :سپهر مظاهری دانش آموز کلاس پنجم اخلاق دبستان غیر دولتی رهیار


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و یکم اردیبهشت 1390ساعت 14:45  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

به نام یزدان

هدفمند کردن یارانه ها

در یک اقتصاد پویا و مدرن دخالت دولت در امور اقتصادی محدود می شود و

بخش خصوصی فعالیت بیشتری دارد.در کشور های صنعتی این روش بسیار کار برد دارد

منظور از هدف مند کردن یارانه ها این است که پولی که دولت برای ارزان

تر شدن کالا های اساسی پرداخت می کند کاهش می یابد واین پول

برای صنایع و امور بازرگانی دیگر در نظر گرفته می شود 

نام دیگر یارانه  سوبسید است که  کالا هایی مثل گندم نان شیر برق و

گاز را شامل می شود 

امیدوارم چرخه ی اقتصادی بهبود یابد تا این روش به بهترین حالت باعث

پیشرفت گردد

فرستنده: علیرضا سینا دانش آموز کلاس پنجم اخلاق دبستان غیر دولتی رهیار

+ نوشته شده در  شنبه هفدهم اردیبهشت 1390ساعت 3:50  توسط گیتی محمدبیگلو  | 




این هوای ابری هم دیگردارد حوصله ی مرا سر می برد .نه گلی توی باغچه است و نه تابی.من در این هوای برفی به کوه های بلند و سر به فلک کشیده ی البرز و زاگرس و دریای خزر و خلیج فارس فکر می کنم.ویاد دیوان عالی و زیبای حافظ را می کنم تا کمی سر گرم شوم.به اتاقم می روم و به تابلو عصر عاشورا اثری از محمود فرشچیان هنر مند و استاد مهم هنر طراحی زل می زنم.به یاد حکایت های حکیم لقمان می افتم که می گوید:((ادب از که آموختی؟))گفت :((از بی ادبان.))و به یاد ایزد دانا او که هر چه
داریم از اوست
با تشکر فراوان از معلم مهر بانم سر کار خانم بیگلو و همچنین روز معلم را به شما و همکارانتان تبریک عرض می کنم
با تشکرعلیر ضا سینا،کلاس پنجم اخلاق دبستان غیر دولتی رهیار

+ نوشته شده در  دوشنبه دوازدهم اردیبهشت 1390ساعت 20:10  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

از کجا بگویم. ازکوروش کبیر؟ازخسرو پرویز؟یا از خوارزمی؟

بهتر است از طبیعت زیبای ایران بگویم.اگر کوهای بلند البرز دشت هاوجنگل های سبز ایران  نبود چه می شد.یا آب های نیلگون و یا اصفهان وشیراز و همدان و بوعلی  چه؟

هر شهر سوغاتی مخصوصی دارد.

تهران=حسابی

پاسارگاد=کوروش

همدان=بو علی

اروپا=هیچ!!!!!!

و حالا من یک سوال دارم.

اگر عقل و تمدن ایرانی و خرد آریایی نبود چه می شد؟

فرسنده :پرهام رمضانی دانش آموز کلاس پنجم اخلاق دبستان غیر دولتی رهیار


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه یکم اردیبهشت 1390ساعت 5:39  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

 هدف از گنجاندن درس آزاد درفارسي بخوانيم وبنويسيم مقطع ابتدايي، ارزش گذاري برآداب ورسوم محل زندگي دانش آموزان،تقويت اعتماد به نفس دانش آموزان ،تقويت ابتكار، خلاقيت و روحيه ي نويسندگي در دانش آموزان ودر نهايت زمينه سازي براي تمركز زدايي از تأليف كتب درسي مي باشد.كه  بايد موضوع درس آزاد به موضوع فصلي كه درس آزاد درآن قرار دارد ارتباط داشته باشد كه مي توان به كمك نمودار خورشيدي در كلاس همراه دانش آموزان آن را تعيين كردو بعد از اينكه موضوع درس آزادتعيين شد ،به مدت دو روزبه دانش آموزان اجازه دهيم تا بصورت شفاهي در باره ي آن تحقيق كنند.ودر نهايت در كلاس با روش بارش مغزي درس را تدوين مي كنيم  بطوري كه ابتدادانش آموزان هرجمله اي كه درباره ي موضوع درس، به نظرشان رسيد بيان كرده ويك  نفر،آن ها رادر تابلومي نويسد. وبعداز نوشتن نظر همه ي دانش آموزان ، جملات نا مربوط و تكراري حذف وبقيه جملات  مرتّب سازي،پاراگراف بندي،علامت گذاري وبعد از آن دانش آموزان متن آماده را دركتاب  بخوانيم درج  مي كنندوفعّاليّت هاي بعداز متن اصلي درس،  كتاب بخوانيم و بنويسيم نيز مثل ساير دروس تنظيم گردد.درخاتمه دانش آموزان مي توانند اسم خود رانيز در ابتداي كتاب، جزء مؤلفين كتاب درج كنند.


+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و سوم فروردین 1390ساعت 19:25  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

استفاده از برگه مچاله شده

در این روش کلمات کلیدی را روی کاغذ نوشته و پس از مچاله کردن آن را در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم. دانش اموزان پس از خواندن کلمه مورد نظر به گروه های دیگر سرکشی می کنند، تا کلماتی را که شبیه نوشته خودشان هست پیدا کنند و با گروه جدید یک جمله بسازند


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه دوازدهم فروردین 1390ساعت 21:29  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

طاقه ،واحد شمارش پارچه
عراده، واحد شمارش توپ ، تانك
فال، واحد شمارش چند عدد گردو
فروند، واحد شمارش وسيله‌ي نقليه‌ي هوايي ، دريائي
فقره، واحد شمارش چك ، سفته ، اسناد
قبضه، واحد شمارش چاقو ، تفنگ ، مسلسل

باب ،واحد شمارش خانه و مغازه
بار، واحد شمارش كالاي بسته بندي شده
برگ، واحد شمارش كاغذ بدون جلد
برک ،واحد شمارش دسته‌ي كاغذ
تخته، واحد شمارش قالي – پتو – فرش
واحد شمارش پارچه ،توپ
تير ،واحد شمارش فشنگ
ثوب، واحد شمارش لباس دوخته
جام ،واحد شمارش شيشه و آينه
جفت ،واحد شمارش كفش جوراب ، دستكش
جلد، واحد شمارش كتاب
جين ،واحد شمارش مداد قرقره ، دكمه و
حب ،واحد شمارش قرص ، قند ، آب نبات
حلقه، واحد شمارش فيلم ، لاستيك ، چاه
دانه ،واحد شمارش مداد گردو و
دست، واحد شمارش مبل ، ظروف
دستگاه، واحد شمارش راديو ، تلويزيون ، دوربين
دسته، واحد شمارش گل و گياه
دوجين ،واحد شمارش بسته هاي ۱۲ تايي
دهنه ،واحد شمارش مغازه
رأس ،واحد شمارش حيوانات اهلي
رشته، واحد شمارش قنات ، گردن بند
راس، واحد شمارش گاو ، گوسفند ، گله
سكه، واحد شمارش انواع پول فلزي
شعله، واحد شمارش لامپ ، شمع

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه یازدهم فروردین 1390ساعت 20:49  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

س1)-2         س2)-2     س3)-3         س4)-1      س5)-3       س6)-2              س7)-1


س8)-2        س9)-4         س10)-1            س11)-2            س12)-1              س13)- 2


س14)-1        س15)-4          س16)1         س17)-3         س18)1 


س19)-4           س20)-4

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و پنجم اسفند 1389ساعت 19:59  توسط گیتی محمدبیگلو  | 


 

1- درجمله « لغت نامه هااطلاعات زیادی به ما می دهند. » نهادکدام است ؟

1)اطلاعات زیادی  2) لغت نامه ها      3)به ما می دهند      4) اطلاعات زیادی به ما می دهند

2- زمان کدام جمله گذشته است ؟

1)زهرا می خواهد به مدرسه برود                                      2) عباس مدرسه رفت       

3)مریم به مدرسه می رود                                           4)جوادوزهره به مدرسه خواهند رفت

3- درجمله زیرچندکلمه ربط وجوددارد ؟

« شجاع کسی است که ازخطربترسد ولی دست وپای خود راگم نکند وبا کمال متانت برای دفع خطرچاره جویی کند »         1)یک کلمه      2) دوکلمه       3) سه کلمه      4) چهارکلمه

4- کدام یک ازکلمه های زیر صفت نیست.

1)دنده    2) پاینده     3) شوینده    4) تابنده

5-  کدام فعل ماضی است ؟

1)بخواند     2)خواهم رفت      3)گفته ام       4) می روم

6- درجمله مقابل « مفعول » کدام است ؟         پزشک بیمار رامعالجه کرد        

1)پزشک     2) بیمار   3) معالجه         4) کرد

7- کدام یک از موارد زیر« موصوف وصفت » است ؟

1)آفتاب طلایی  2) دریای خزر      3) خانه ی  ساحلی            4)آینه ی روزگار

8-  دردستورزبا فارسی« را » نشانه چیست ؟

1)مضاف الیه        2)مفعول      3) قید      4) موصوف

9- اسم یاضمیری که به دنبال اسم دیگر مِی آید تامعنی آن کامل کند چه می نامند؟

1)صفت       2) موصوف        3) مضاف        4) مضاف الیه

10- قسمتی ازجمله که درباره آن خبری می دهیم چه نام دارد؟

1)نهاد            2) قید        3) مفعول         4) گزاره

11- درجای خالی ضمیرمناسب کدام است ؟   مادیروز.......رادیدیم که به کتابخانه می رفت.

1)شما        2) او       3)آن ها       4) تو

12- درجمله « حافظ هفت قرن پیش درشیراز می زیست » نهادچندکلمه است ؟

1)یک کلمه     2) دوکلمه       4)سه کلمه       4)چهارکلمه

13- درمصراع « زکوشش به هرچیز خواهی رسید» فعل چندم شخص است ؟

1)سوم شخص مفرد      2) دوم شخص مفرد    3) سوم شخص جمع     4) دوم شخص جمع

14- درجمله مقابل کلمه «شگفت آور» ازنظردستوری چیست ؟      نبرددلاوران ایرانی شگفت آوربود

1)صفت          3) نهاد        3) قید    4) مضاف الیه

15- دربیت « جداشد یکی چشمه ازکوهسار       به ره گشت ناگه به سنگی دچار » قید کدام است ؟

1)چشمه       2)دچار      3) سنگ     4) ناگه

16- کدام یک ازترکیب های زیر «مضاف ومضاف الیه» است ؟

1)بهارایمان  2) قلب سرشار       3)مدادبزرگ     4)نگاه خسته

17- درابتدای جمله « چه ساعتی خواهید آمد ؟» ازچه ضمیری می توان استفاده کرد ؟

1)اول شخص جمع        2)اول شخص مفرد       3) دوم شخص جمع        4) سوم شخص مفرد

18- کدام یک از فعل های زیربه مفعول نیاز دارد ؟

1)خنداند    2) چرخید      3) گردید    4) نشست

19- کدام ترکیب بابقیه متفاوت است ؟

1)شعرحافظ       2) غزل های او      3) مرزهای ایران      4) شاعربلند آوازه

20- جمله « اوبه گردش می رود » به زمان مستقبل کدام است ؟

1)اوبه گردش رفته است       2)اودیروزبه گردش رفت

3)اوبه گردش می رفت       4) اوبه گردش خواهد رفت     
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و پنجم اسفند 1389ساعت 19:57  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

1 -به کسانی که مداد را بسیارمحکم و بسیار نزدیک به نوک آن دردست می گیرند توصیه می شود برای جلوگیری از گرفتگی عضلات دست و بازو،مداد را بین انگشت سبابه با اشاره وسومین انگشت بگیرند وازانگشت سوم برای تکیه دادن مداد و انگشت اشاره استفاده شود.

2-افرادی که چپ دست هستند برای راحت تر نوشتن باید کاغذ را موازی با ساعد خود قرار دهند.

3-برای استراحت دست بعد از نیم ساعت ، ازنوشتن، دست بکشید ودست خود را به آرامی باز و بسته کنید.زیرا با این حرکات جریان خون افزایش پیدا می کند وبه شل شدن انگشتان وعضلات دست کمک می کند.

4-محققان  بلند کردن مکرر مچ دست را برای کم کردن فشار به ساعد توصیه

می کنند.

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و پنجم اسفند 1389ساعت 18:57  توسط گیتی محمدبیگلو  | 



معلم يک کودکستان به بچه های کلاس گفت که فردا هر کدام يک کيسه پلاستيکی بردارند و درون آن به تعداد آدمهايی که از آنها بدشان می آيد،از هر میوه ای که دوست دارند بريزند و با خود به کودکستان بياورند.

فردا بچه ها با کيسه های پلاستيکی به کودکستان آمدند.

در کيسه بعضی ها دو,بعضی ها سه،و بعضی ها پنج,میوه بود

معلم به بچه ها گفت:

تا دو هفته هر کجا که می روند کيسه پلاستيکی را با خود ببرند.

روزها به همين ترتيب گذشت و کم کم بچه ها شروع کردند به شکايت از بوی میوه های گنديده. به علاوه،آن هايی که میوه های بيشتری داشتند از حمل آن بار سنگين خسته شده بودند.

پس از گذشت دو هفته بازی بالاخره تمام شد و بچه ها راحت شدند.
معلم از بچه ها پرسيد: از اينکه دو هفته میوه ها را با خود حمل می کرديد چه احساسی داشتيد؟

بچه ها از اينکه مجبور بودند ، میوه های بد بو و سنگين را همه جا با خود حمل کنند شکايت داشتند.

آنگاه معلم منظور اصلی خود را از اين بازی،اين چنين توضيح داد:

اين درست شبيه وضعيتي است که شما کينه آدم هايی که دوستشان نداريد را در دل خود نگه می داريد و همه جا با خود مي بريد.

بوی بد کينه و نفرت قلب شما را فاسد می کند و شما آن را همه جا همراه خود حمل می کنيد. حالا که شما بوی بد میوه ها را فقط برای دو هفته نتوانستيد تحمل کنيد...

پس چطور می خواهيد بوی بد نفرت را برای تمام عمر در دل خود تحمل کنيد؟

با همدیگر دوست باشیم برای همیشه

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و سوم اسفند 1389ساعت 18:42  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

آن کس که بداند و بداند که بداند

اسب خرد از گنبد گردون بجهاند   

آن کس که بداند و نداند که بداند

بیدار کنیدش که بسی خفته نماند 

آن کس که نداند و بداند که نداند

لنگان خرک خویش به منزل برساند   

آن کس که نداند و نداند که نداند

در جهل مرکب ابدالدهر بماند     

 از ابن یمین

 

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و سوم اسفند 1389ساعت 6:48  توسط گیتی محمدبیگلو  | 

1-متن تلفیقی ازدرس حافظ با سایر درس های خود حداقل دریک بند بنویسید.



2- از روی کتاب حافظ بیت بعدی این شعر را پیداکرده ودر باره ی این دوبیت تحقیق نموده ونتیجه ی آن را در دو سطر بنویسد.

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد                عالم پیر دگر باره جوان خواهد شد.


3-از درس شش صفت وموصوف پیدا کن وبنویس.


4-کامل کن و جمله بساز.


هر هفت روز-------------

هر صد سال-------------

هر چهل روز ---------------

هر هزار سال-----------------


5-تحقیق کرده و بگویید غزل یعنی چه؟


+ نوشته شده در  پنجشنبه نوزدهم اسفند 1389ساعت 16:12  توسط گیتی محمدبیگلو  |